Weapon of Influence #1 - Gjensidighet
Gensidighedsprincippet indebærer, at når nogen gør noget rart eller giver noget til dig, vil du naturligvis føle dig forpligtet til at gøre gengæld. Det betyder ikke noget, hvis fordelen er ønsket eller uønsket. Vi føler bare en følelse af gældsætning over for denne person. Nogle gange, kan den retunerende ting være meget større end den der er modtaget!Weapon of Influence #2 - Engagement og sammenhæng
Dette princip er baseret på den forudsætning, at folk kan lide at opføre sig på en ensartet måde. Når vi træffer en afgørelse eller tager stilling, vil vi handle og reagere på måder, der er i overensstemmelse med, hvad vi besluttede. Desuden ville vi stærkt retfærdiggøre og forsvare vores tidligere beslutninger.Weapon of Influence #3 - Social Proof
Vi er tilbøjelige til at følge, hvad andre gør, især når vi ikke har nok information eller oplevelser til at handle selvstændigt. Denne teknik bruges preval af de fleste marketingsfolk.
Et eksempel er på klubberne. Tilbage i min clubbing dage, ville mine venner og jeg køre rundt i SanFrancisco på fredag aftener og forsøge at finde en danse klub. Vi så ofte linjer af folk udenfor en klub. Vi troede, at det skete inde i klubben, men vi fandt ud af, at udsmideren netop holdt linjen for at få det til at se ud som om det var et happening sted.
Hvordan anvendes "socialt bevis" for din forretning - At vise logoer af nuværende kunder og kundernes Begejstring på din hjemmeside er en fantastisk måde at anvende "socialt bevis" princippet. Derudover bruger berømtheder eller kendte offentlige skikkelser, der matcher demografien for din målgruppe til at godkende dine produkter eller tjenesteydelser er også en kraftig "social bevis"-metode.
Weapon of Influence #4 - Syntes om
Folk er mere tilbøjelige til at købe eller reagere på folk, som de syntes om. Selv om det ikke er fair, er attraktive folk normalt bedre til at overbevise andre end gennemsnitteligt udseende folk. Andre faktorer, der påvirker smag omfatter: at have den samme baggrund, dele samme interesser, venlig og varm personlighed.
Hvordan anvendes "smag" for din virksomhed - Du kan øge øge din smag faktor ved at forbedre din præsentation og dit forhold til mennesker:
Weapon of Influence #5 - Myndighed
Vi stoler på mennesker med autoritet og er mere tilbøjelige til at reagere på deres anmodninger eller kommandoer. Myndigheds status kan opnås ved at tjene bestemte titler og kvalifikationer (læger, professorer, guruer, Masters) eller gennem mange års træning for at opnå ekspertniveau status.
Hvordan etablerer du "myndighed" i din virksomhed - Du kan oprette myndighed for dig selv og din virksomhed ved at vise eller afsløre dine legitimationsoplysninger, licenser, certifikater, års erfaringer, priser osv.
Weapon of Influence #6 - Knaphed
Jeg er sikker på de fleste af jer kan forholde sig til princippet om "knaphed". Når noget er sparsomt eller svært at få, vil vi bare have det mere, om det er en dato eller et produkt. Ideen med knaphed øger vores frygt for at miste ud af noget muligvis godt.
Dette kan være en stærk motiverende og masser af marketingfolk og annoncører har med succes brugt denne taktik.
Hvordan til at anvende "knaphed i din virksomhed" - Du kan bruge knaphed på din markedsføring ved at tilbyde dine produkter i begrænset mængde eller har en deadline for en særlig forfremmelse.
Ideen er at lade folk vide, at hvis de ikke tager handlinger nu, ville de gå glip af en chance for at få denne særlige produkt eller de ville vente et par måneder at få mulighed for at købe produkterne igen. Bare sørg for fristens udløb eller begrænsede mængder er sande.
Anvend disse principper of forbedre din virksomhed startende i dag!
De overstående 6 principper er kraftfulde teknikker du kan bruge i dag for at få flere kunder og øge dit salg.Ved at forstå mere om menneskelig adfærd og hvad der udløser folk til at reagere positivt på dine henvendelser, kan du hurtigt opnå succes. Dog skal power kommer med ansvar. Vær venlig ikke at bruge disse kraftfulde teknikker til at manipulere folk på en dårlig måde eller til andre uetiske formål!
Har du andre påvirkelse eller overtalelses tips til at dele?
Hvis du med succes har brugt andre påvirkelse eller overtaleses teknikker med succes, kan du dele ved at kommentere nedenfor! :
these are amazingly simple yet powerfully effefective persuasion strategies. great post